סדקים בדירה

זה נכון שהם קיימים כמעט בכל בית ולרוב הם פגם קוסמטי בלבד שכל שיפוצניק יכול לתקן במהירות וקלות. אך מה קורה כאשר הסדקים עמוקים ואת מה הם מסכנים.

ראשית, בעיית הסדקים היא לקויי בנייה לכל דבר ועניין ומדובר בבעייה מטרידה בעיקר דהיא חוזרת על עצמה. את בעיית הסדקים העמוקים לרוב מגלים כאשר נוצרות בעיות רטיבות למשל או כאשר מזמינים "בדק בית". ""בדק בית", היא אחת הבדיקות החשובות שמומלץ להזמין עבור כל נכס. אחד הסעיפים הבולטים בבדיקה היא בעיית סדקים היות והיא מעידה על תכנון לקוי או סטיה מהתוכנית המקורית של הקבלן. נכון שלעיתים מדובר בבלאי שבעיקר נמצא במבנים מאוד ישנים אך לצערנו הוא מתגלה גם בנכסים חדשים יחסית. ענף הבנייה בישראל הפך בשנים האחרונות לפרוץ ואיתו גם רמת הפיקוח בשלבי הבנייה השונים.

איך מטפלים בסדקים עמוקים:

רק מהנדס מורשה רשאי לבצע בדיקות כאלו ולהחליט על התיקון המתאים. את בעיית הסדקים בודקים גם בקירות החיצוניים לנכס וכך מבינים יותר את התמונה הכוללת. לאחר מכן תתבצע החלטה האם מדובר בסדקים שעם הזמן יכולים לסכן את המבקרים או הגרים בנכס. דבר אחד בטוח, ברגע שישנה תנועה בנכס ייווצרו סדקים וזה נכון שהאדמה תחתינו נעה כל הזמן, אך במידה והמבנה נבנה לפי התקנים זה לא אמור לקרות.

עצות טובות להתמודד עם סדקים בקירות:

במידה ואתם מעוניינים לבצע איטום לקירות חיצוניים עשו זאת בתקופת הקיץ. אסור למרוח חומרי איטום על קירות לחים.
בטרם חודשי הקיץ הלוהטים כדאי לסייד את הגג בצבע לבן.
אם אתם בוחרים לאטום סדקים קלים בדירה בעצמכם, יש לנקות היטב את הסדק ולייבש אותו.

לסיכום, תמיד מומלץ להזמין מהנדס מומחה להסתכלות רצינית על בעיית הסדקים בנכס. ישנם סדקים שהם מטרד קוסמטי בלבד אך אותנו מדאיגים הסדקים העמוקים שלעיתים לא רואים אותם והם מסתתרים מעין לא מקצועית.

בהצלחה!