בדק בית לנכסים חדשים

אם חשבתם שבדק בית מיועד למבנים ישנים, תופתעו לגלות כי בדק הבית הוא חובה מבחינתינו גם בנכסים מהקבלן. לא פעם ניתקלנו בליקויים קשים ואף שמענו עליהם. מרפסות מתמוטטות, תקנות קורסות ועוד. בשונה מהבניה בעבר שהייתה מוקפדת יותר. המצב כיום בשוק הנדל"ן שונה. תקנות הבניה לא נאכפות מספיק, איכות החומרים זולה ואין הקפדה על כוח העבודה. כל השינויים האלו מצריכים מכם לפקוח עיניים ולבדוק גם כאשר מדובר בנכס חדש לחלוטין.

הנקודות העיקריות בבדיקה:

שלד, איטום, תוכנית הנדסית, איטום ועוד.

כל אילו הם רק הסעיפים המרכזיים. יש עוד רבים וגם תתי סעיפים שנבדקים. ישנה חשיבות יתרה ליצבות השלד ובדיקת התוכנית ההנדסית המקורית שאושרה. ברגע שישנה סטיה מהתוכנית צריך להבין מדוע והאם ישנם האישורים לכך. זה בפני עצמו מהווה ליקוי שיש להתייחס אליו ולקבל עליו תשובות מהקבלן.  גם במידה ואתם חושבים שאתם יודעים לבדוק לבדכם וכי הקבלן נראה לכם אמין ומוכר בשוק, תבדקו. מלבד הליקויים המציקים בהמשך כאיטום למשל, סטייה מתוכנית הנדסית יכולה לפגוע ביציבות השלד ובמקרים קיצוניים מסכנת חיים. וכל זה עוד לפני שדיברנו על ההפסד הכלכלי והמטרד האישי.

זוית משפטית:

במידה וימצאו ליקויים, מסמך בדק הבית שנעשה על ידי מהנדס המורשה לכך, תהווה קלף מיקוח מול הקבלן ובמידת הצורך מול בית המשפט. על הקבלן לתקן ליקויים שימצאו במהלך השנה וזה באחריותו הבלעדית גם במידה וכבר רכשתם ואף נכנסתם לנכס. אחד היתרונות הבולטים בבדק בית הוא העובדה שאתם לא לבד בתהליך. המהנדס ינהל עבורכם את הדין ודברים מול הקבלן ויהיה קשה להתווכח איתו היות ויובאו הוכחות ברורות לליקויים. כולל עלויות תיקון, פגיעה ברכוש ועוד.

לסיכום, בדק בית היא בדיקה הנעשית גם לנכסים חדשים והיא מומלצת מאוד. אם לפני הרכישה ואף אחריה. הבדיקה נעשית על ידי מהנדס המתמחה בכך. מומלץ להיות בנכס בזמן הבדיקה. הנכס יבדק גם מבחוץ על כל היבטיו גם אם מדובר בבניין מגורים. בסיום הבדיקה יתקבל דוח חתום המונה את הליקויים במידה ונמצאו. עלויות התיקון גם הם יופיעו בדוח. אל תהססו והזמינו בדק בית.

בהצלחה!