בדק בית בדירות יד שניה: איך בודקים דירה יד 2 נכון

כבר כמה שנים לא קונים בתים מבלי לבדוק אותם מעבר לבדיקות ההכרחיות בטאבו ובעלות על הנכס.

החשיבות של בדיקות בית כאלה גדולה ולהלן כמה סיבות לכך.

למה בדיקת דירות חשובה לפני הקנייה?

קנייה של נכס מחייבת גם להיות אחראי לכל התקינות שלו ולכן אם יש שכנים אתם מחויבים גם כלפיהם.

לפני שאתם מבטחים את הנכס תצטרכו גם להעריך אותו וגם לבדוק את מצבו כדי לתת לביטוח את הפרטים המלאים, אחרת לא יסכימו לבטח נכס רעוע ולשלם לכם את השיפוצים שלו וזה הגיוני.

כמו כן, אם אתם קונים נכס עם משכנתא גם הבנק הוא שותף לשנים שבהן תחזירו את ההלוואה, ולכן הבנק ירצה לדעת מה ערכו האמיתי ומה שוויו למקרה שהנכס יעבור אליו בגלל חובות שלכם.

למה חשוב לכם לדעת מה מצבו?

כי יש כמה וכמה סיבות לדעת מהי התמונה המלאה ואמיתית של מצב הנכס מכל הבחינות, כדי לקנות אותו בראש שקט. זה נכון במיוחד כשמדובר בבדק בית לדירה יד שנייה.

זה חשוב לשקט הנפשי שלכם לדעת שכל מה שיש בנכס נבנה בצורה חוקית ולא נעשות לו תוספות בנייה שמחייבות הליכים פליליים בגלל בנייה לא חוקית, או שיש שיפוצי תשתית ושיפוצים נוספים שאתם מחויבים בהם כי הסתירו מכם את מצבו האמיתי של הנכס וכשאתם מגלים את מצבו האמיתי אתם המומים לגלות שקניתם חורבה ולא בית ראוי למגורים.

אילו בדיקות חשוב לעשות בדירה יד שניה?

הבדיקות והדו"ח בדק בית מתייחסים גם להתאמה בין תכניות הבית והרישום בטאבו וברשויות לבין מצבו בשטח, גם בדיקת המצב הפיזי של הנכס כולל תשתיות בנייה כמו רצפה, יסודות, קירות ותקרה, וגם תשתיות נוספות כמו אינסטלציה, חשמל, תקשורת וכל מה שיש בנכס.

בודקים כמובן גם את התוספות והגימור של הדירה וגם את מצבו של המבנה באופן כללי כדי לדעת מהי מידת ההזנחה או התחזוקה של המבנה על ידי דיירים אחרים.

מה קורה אם מגלים שהנכס לא במצב טוב?

זה תלוי בכם. אם המחיר של הנכס משקף את מצבו והוא מחיר כדאי לנכס שאפשר לשפץ ולהשביח אותו ואולי אפילו להוסיף לו תוספות שיעלו את ערכו מאוד, זה כדאי. אבל, כדאי וחשוב לדעת את זה קודם, הרבה לפני שחומים על מסמך כלשהו ומתחייבים לשלם על הנכס.

תמיד רצוי לדעת מהי התמונה המלאה לפני שנכנסים לכל עסקה. חשוב לדעת הכל מראש כדי להחליט נכון אם לקנות את הדירה ולעבור לגור עם שכנים שאכפת להם מהבניין.